tisdag 7 februari 2017

Vitt, vitt, vitt

16473520_10208175656501264_7664419142848547735_n

Så kom den där jäkla snön. Eller ja, barnen jublar och jag muttrar över blöta vantar, snö i hallen och slask.

Det blir ju visserligen ljusare ute, snön lyser ju upp i allt det gråa och jag borde väl egentligen veta att det tar ett tag till våren kommer. Men jag tycker det är så tungt och jobbigt. Jag behöver sol, värme och gröna spirande knoppar och gräs för att känna lite livsglädje.

Jag tittar ut på vårt växthus som nu ser väldigt trist ut och konstaterar att det visserligen ser välstädat ut på plattorna när snön täcker över plastleksaker, skräp och gamla löv.

Jag får väl helt enkelt fortsätta planeringen av odlingarna. De är långt ifrån färdiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att du vill lämna en kommentar. Tack♥♥♥