måndag 20 februari 2017

Ordning och reda med såschema

16839592_10208273614470152_1647653831_n

För att skapa ordning och reda och för att vi lättare ska ha en översikt över när vi sår, omplanterar osv så har jag försökt skriva ner sorter och datum på små lappar och satt i krukorna.  Detta har inte varit något vidare smart system då lapparna lätt kommer bort och när man vattnar försvinner ibland texten. Nu i veckan när jag surfade runt på nätet och kollade letade frön hittade jag ett jättebra, gratis såschema att printa ut på Allt om trädgårds hemsida. Så nu är det lätt att fylla i och ha kolla på datum, frösorter och dessutom plats för egna noteringar om du gillat sorten eller tips om hur du kan göra annorlunda.

Givetvis kan du konstruera ett eget schema, men genom att det nu redan finns färdigt känns det som att jag sparar tid på detta istället. Då har jag mer tid att blogga eller fixa något annat.

Nu har Sportlovet börjat och tyvärr är det inget uteväder att tvinga ut barnen i. Ronja leker med en kompis och de har bakat, så snart blir det fika på maränger. Ludvig och jag ska om en stund åka och styrketräna. Det heter ju just Sportlov för att vi ska röra på oss eller hur.

Även om du inte behöver ett såschema så kan jag rekommendera Allt om trädgårds sida som en inspiration-och kunskapsbank. Här finns även en webbutik med fröer och annat kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att du vill lämna en kommentar. Tack♥♥♥