söndag 19 februari 2017

Vissa dagar

16839542_10208267061226325_1601451742_n

Vissa dagar blir inget som man tänkt sig. En sådan dag var det igår. Allt körde ihop sig och jag kom aldrig iväg på min kick-off. Istället blev det liksom ingenting gjort, mer än att jag fick städat av golvet. Tyvärr har jag lite svårt för att dagarna inte blir som jag har planerat, det har såklart att göra med min ADHD. Den kan ni läsa om här

Sitter och tittar på vår katt Fiji som ligger på köksbordet. Hans och andra huskatters liv verkar liksom inte vara så bekymmersamma. De bara är, liksom. Han flyter omkring här hemma, äter lite (ibland mycket), sover lite, där det passar honom och sedan leker han med vår hundvalp en stund innan han går ut för att snart vilja komma in igen. Ingen större planering verkar förekomma och då heller ingen irritation över att något oförutsett rubbade planen.16839474_10208267060386304_926608980_n

Idag ska jag på Årsmöte i  Ett Välkomnande Skivarp, en förening vi startade för  ca ett år sedan för att jobba för integration i vår lilla by, Skivarp. Under våren kommer jag bland annat hålla i hantverks/handarbetskurser för öka vänskapen mellan kvinnorna från olika kulturer som bor i vår by. Vi har även språkcafé som vi fortsätter med, fotbollsträning och andra trevliga aktiviteter.

Trevlig söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att du vill lämna en kommentar. Tack♥♥♥