tisdag 14 februari 2017

Alla hjärtans dag- sol ute och inne

16731951_10208217672111628_752308198_o

Fördelen med solen är att den lyser och värmer upp marken och får snön att försvinna. Nackdelen med solen är att den lyser på våra skitiga fönster och allt damm som nu far runt när katter och hundar jagar varandra. Fast solen betyder också att vi är på väg mot varmare dagar då vi gärna är ute istället för inne och dammet minskar något lite.

Igår var en fantastiskt fin och solig dag. Jag tog vår stora hund med på en lång löprunda och vi njöt av att få sol i ansiktet. Väl hemma tog vi en tur i trädgården för att leta vårtecken. Och där, under lite torra skräp och julrosens stora blad skymtar Snödropparna fram invid husknuten. På södersidan av vårt hus börjar nu det olika lökarna titta fram, krokus, vintergäck, tulpaner och påskliljor börjar sticka upp lite vintertrötta.

16754177_10208217674391685_324977726_n

Även våra bärbuskar börjar få knoppar, både krusbären som syns på bilden bakom gungan och vinbären börjar visa svullna knoppar som jag hoppas överlever frosten som kommit sita dagarna. Fast naturen är tuffare än vad jag tror och de flesta växter i trädgården klarar sig oftast.

Det som känns som största hotet är två framrusande hundar som älskar att jaga runt varandra oavsett om det är i eller utanför rabatter. Fast det hade vi med i beräkningarna även om jag nu suckar ibland.

Idag ska jag köra en vän för återbesök på sjukhuset. Hoppas ni alla får en fin Alla hjärtans dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att du vill lämna en kommentar. Tack♥♥♥