lördag 18 februari 2017

Helgstök

16838090_10208258515972699_362599647_n

Inte så vackert och romantiskt som man kanske önskar men det är så kul att vara igång. Nu har vi sått de första fröna. Barnen har sått krasse och chili. Jag har tryckt ner tomatfrön, frön till gula lökar, kronärtskockor, men även lite basilika och så några sticklingar från en väns fikonträd. I morse hade redan krassen börjat gro, detta tacksamma frön som gör att även barnen känner att det händer något och intresserar sig. Nu hoppas jag på ordentligt med sol ute och att jag kommer ihåg att vattna så det går vägen. Tyvärr gick vår växtbelysning sönder när vi skulle koppla in den så nu måste vi få tag i en ny lampa. Får bli på måndag då jag inte hinner i helgen.

16833188_10208258486171954_726069256_o

Idag bär det av på Kick-offläger med mitt rugbylag. Vi ska träffas ute i skogen och sova över i en scoutstuga. Tyvärr är inte vädret med oss, men vad gör väl det när man är med världens bästa tjejer. Vår rugbysäsong börjar först i april men det gäller att var topptränad när det väl är dags. Hoppas ni alla får en fin helg.

1 kommentar:

  1. Åh fin, fint! Håller särskilt tummarna för fikonträdet. Och njut av säsongen på och av plan!

    SvaraRadera

Så roligt att du vill lämna en kommentar. Tack♥♥♥