torsdag 16 februari 2017

Nu är det dags!

 

16788264_10208230511272599_1139564692_n

 

Nu kan jag inte hålla mig längre, idag sår jag inomhus. Jag har gått och känt och klämt på fröpåsarna nu i några veckor och idag känner jag att det är dags. Solen var uppe hela dagen igår och temperaturen ute har nog uppe i sex-sju grader. Det droppade från taken och det kändes i hela kroppen att nu är våren här. Idag är det betydligt gråare men utetemperaturen är runt fem plusgrader. Men det känns som att nu är det dags.

DSC_0009

Fram åker jord, krukor och fröer. Fönsterkarmen städas ur och ett bord som är lätt att fälla upp hämtas in från växthuset. Tomma vindruvskartonger och äggkartonger letas farm. Både jag och barnen har planerat för att så, krasse, lök, kronärtskocka, tomat och chili. Det största problemet nu är att få plats med alla krukor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att du vill lämna en kommentar. Tack♥♥♥