onsdag 29 mars 2017

Vart tog tiden vägen?

Hoppsan, vad tiden rann iväg. I och med att jag börjat jobba och dagarna blivit ljusare så väljer jag utevistelse framför datavistelse. Solen har äntligen börjat skicka varmare strålat mot vårt nordliga land och det känns som att våren är här för att stanna. Det spirar i rabatten och det gäller att hänga med för nu går det undan.  En av mina favoritblommor blommar just nu, Snöklockan. DSC_0003 (2)

Jag har dem planterade både i krukor och i gräsmattan. Den tittar fram och förgyller dagarna.

Även inne i växthuset märks det att våren kommit. Vårt persikoträd börjar har börjat blomma. Nu hoppas jag att vakna små insekter kommer in och pollinerar så vi kan få lika goda persikor i år som i fjol.

DSC_0011

Tomaterna växer och nu har jag även försått olika kålsorter, pumpor och squash. Till helgen gäller det att vi får i ordning vårt grönsaksland så vi kan få potatis och lök i backen.

1 kommentar:

  1. Blir det inga bakslag hos dig? Det är då man kan gå in och ta tag i annat än trädgården ;) Just idag kom sjätte bakslaget här, nu är det bara ett kvar om man får tro de gamle :)

    SvaraRadera

Så roligt att du vill lämna en kommentar. Tack♥♥♥