måndag 1 maj 2017

Deklaration och elände

Så är det då dags igen, att göra det som så många fasat för. Logga in på skatteverkets hemsida och deklarera. Sedan vi la ner företaget för något år sedan känns det nu betydligt lättare, men istället oroar jag mig för att jag glömt något, eftersom det går så fort att gå igenom och skicka in. Så nu är det gjort på ett par minuter. Skönt!
Nu kan jag fortsätta dagen i trädgårdslandet där jag ska rensa bort ogräs för att kunna sätta potatis och så.
18217815_10208811762163508_722327546_n
April började med betydligt varmare nattemperatur än det varit nu i slutet av månaden och jag som är en evig optimist flyttade ut våra fina tomatplantor i växthuset alldeles för tidigt. ALLA utom tre dog. Konstigt nog klarade sig Chiliplantorna som jag trodde var känsligare, men de har rest sig igen efter chocken.
Nu har det lovats varmare väder, första veckan i Maj och mina vänner har lovat mig tomatplantor så jag kan ändå få en tomatskörd. Vi har lyckats få lite bättre ordning på uteplatsen. Det sista av pergolan ska införskaffas och vi ska flytta stolparna vi satt tidigare för att det ska passa in.
18254561_10208811761883501_1803836939_n
På fältet bakom växthuset blommar snart rapsen, det blir ett gult hav av blommor som är så vackert mot en blå himmel. Då känns det underbart att bo som vi gör och vinden blåser inte rakt in på tomten. Nu ska jag ut och gräva. Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att du vill lämna en kommentar. Tack♥♥♥